Uniune de sindicate la nivel de ramură. Conditii de
reprezentativitate
Curtea de Apel Cluj, Sectia
Ia civilă, decizia civilă nr. 549/R din 22 februarie 2013
Prin sentinta civilă nr.
750/26.10.2012, pronuntată de Tribunalul Cluj sa respins
actiunea precizată formulată de către reclamantul Sindicatul National al
Lucrătorilor din T.F. "T. CF" România, împotriva pârâtei Uniunea
Sindicatelor din T.F.
Nu
au fost acordate cheltuieli de judecată.
Pentru a pronunta această
solutie, instanta de fond a retinut în considerentele sentintei sale,
următoarele:
„Initial,
actiunea introductivă a avut ca şi obiect constatarea că pârâta nu îndeplineşte
conditiile de reprezentativitate la nivel de unitate pe considerentul că nu are
statut legal de sindicat şi nu este îndeplinit nici criteriul numărului de
membri care este cerut de lege unui sindicat pentru a fi reprezentativ,
sindicatul reprezentând o formă de organizare voluntară a angajatilor şi nu o
formă de asociere a mai multor sindicate, conform art.41 din Legea 62/2011.
În
ce priveşte aceste aspecte, este de remarcat că au fost reiterate şi în cuprinsul
recursului formulat de către reclamantă împotriva încheierii civile nr.
13/CC/27.01.2012 pronuntată în dosarul nr. 269/117/2012 prin care instanta a
admis cererea formulată de petenta Uniunea Sindicatelor din T.F. şi a constat
îndeplinirea de către aceasta a conditiilor de reprezentativitate la nivel de
unitate, respectiv SC T.C. S.A. Bucureşti.
Prin
Decizia civilă nr.2487/R/17.05.2012 pronuntată de către Curtea de Apel Cluj în
dosarul mentionat sa respins acest recurs, cu motivatia că în situatia în care
nici un sindicat din unitate nu îndeplineşte conditia de reprezentativitate,
legea prevede ca remediu posibilitatea organizării acestora în formele
prevăzute de art.41 din Legea 62/2011 printre care se numără şi uniunile
teritoriale, petenta din acest dosar fiind o astfel de uniune, îndeplinind
astfel conditiile de reprezentativitate prevăzute de art51 lit.c) din legea
mentionată.
Chiar
dacă în materia necontencioasă conform art.337 C.pr.civ. nu se poate retine
puterea de lucru judecat, asupra a ceea ce sa statuat anterior de către o
instantă judecătorească nu se poate reveni decât în măsura în care se invocă
alte motive.
Drept
urmare din perspectiva acestor chestiuni tribunalul va respinge cererea
formulată.
Ulterior,
reclamanta şia precizat actiunea în sensul că circumstantele care au stat la
baza obtinerii reprezentativitătii pârâtei în ceea ce priveşte numărul
membrilor de sindicat vizează situatia acestora la data de 30.09.2011, dar
pârâta este obligată să facă dovada mentinerii şi îndeplinirii conditiilor
legale de constatare a reprezentativitătii şi în prezent.
Raportat
la această precizare, tribunalul a considerat necesară întocmirea unei adrese
către pârâtă pentru a comunica instantei care este la momentul actual numărul
salariatilor angajati cu contract de muncă pe o perioadă nedeterminată şi câti
sunt înscrişi în uniunea sindicală în discutie, răspunsul fiind că actualmente
această societate are 997 de salariati din care membri sindicali sunt 715,
situatie în care se verifică conditiile prevăzute de art. 51 din Legea 62/2011,
numărul de membri ai sindicatului reprezentând cel putin jumătate plus unu din
numărul angajatilor.
Fată de cele ce preced, tribunalul va respinge actiunea
formulată şi pentru acest temei, fără cheltuieli de judecată”.
Împotriva acestei sentinte a
declarat recurs, în termen legal, reclamantul Sindicatul National al
Lucrătorilor din T.F. "T. CF" România, solicitând, în
temeiul art. 299, art. 304 pct. 9 C.pr.civ., admiterea recursului, modificarea
în tot a hotărârii recurate, în sensul admiterii actiunii.
În
motivarea recursului a fost reprodus dispozitivul hotărâri primei instante,
arătânduse că, în fapt, prin sentinta civila nr. 750/26.10.2012 sa respins
actiunea formulata de către reclamantul Sindicatul National al Lucrătorilor din
T.F. T. CF România in contradictoriu cu Uniunea Sindicatelor din T.F..
Instanta
de fond a avut in vedere la adoptarea solutiei, pe de o parte, faptul ca
motivatia invocata pe calea prezentei cereri a fost invocata si in cuprinsul recursului
formulat împotriva încheierii nr. 13/CC/27.01.2012, pronuntata în dosar civil
nr. 269/117/2012, prin care instanta a constatat îndeplinirea conditiilor de
reprezentativitate la nivel de unitate, iar pe de alta parte, a constatat ca
parata îndeplineşte conditia numărului de membri ai sindicatului, de cel putin
jumătate plus unu din numărul angajatilor.
Recurentul
considera hotărârea nelegala si netemeinica sub următoarele aspecte:
Sub
un prim aspect, parata Uniunea Sindicatelor din T.F. reprezintă o forma de
asociere ce are personalitate juridica dobândita potrivit art. 41 alin. (4) din
Legea nr. 62/2011, fiind constituita din organizatii sindicatele cu
personalitate juridica distincta.
Din
acest punct de vedere, cum parata este constituita din mai multe organizatii
sindicale, aceasta nu poate, in acceptiunea art. 51 punctul C) din Legea nr.
62/2011, a îndeplini conditiile de reprezentativitate, câtă vreme textul legal
se refera strict la reprezentativitatea la nivel de unitate a sindicatelor, iar
nu a uniunilor sindicale, care au statut legal de sindicat, iar nu uniune
sindicală, ce reprezintă forma de asociere a mai multor sindicate, au
independentă organizatorică şi patrimonială, ceea ce nu este cazul in speta,
uniunea fiind dependenta patrimonial de organizatiile sindicale ce au înfiintato.
Faptul
ca legiuitorul a dorit a acorda reprezentativitate in mod distinct
organizatiilor sindicale, federatiilor si confederatiilor, este reglementarea
in mod distinct a conditiilor de îndeplinit, prevederea in articole diferite a
nivelului la care trebuie îndeplinite conditiile de reprezentativitate,
respectiv la nivel national pentru confederatii, la nivel de sector de
activitate sau grup de unităti pentru federatii si la nivel de unitate pentru
sindicat, acesta din urma privit ca organizatie unica, de sine stătătoare, iar
nu constituita prin asociere, forma ce nu este prevăzuta la art. 51 din Legea
nr. 62/2011.
Totodată,
aceasta ratiune este reiterata de legiuitor in dispozitiile prevăzute in art.
134 şi art. 135 din Legea nr. 62/2011 ce reglementează părtile si reprezentarea
acestora in cadrul negocierii contractului colectiv de munca la diferite
niveluri, respectiv sindicate, federatii si confederatii, legea nespecificând
la enumerare si uniunile sindicale ca participante la negocierea contractului
colectiv de munca. A accepta contrariul ar însemna ca pârâtei căreia i sa
acordat reprezentativitatea în mod greşit ar putea participa si la încheierea
contractului colectiv de munca la nivel national sau la nivel de sector de
activitate sau grup de unităti, câtă vreme aceasta uniune este constituita din
mai multe organizatii sindicale, subrogânduse astfel dreptului de reprezentare
acordat in aceasta materie doar federatiei sau confederatiei.
Sub
al doilea aspect, in strânsa legătura cu argumentatia mai sus expusa, recurenta
apreciază că pârâta nu îndeplineşte conditia numărului de membri ai
sindicatului de cel putin jumătate plus unu din numărul angajatilor.
Astfel
pentru a fi reprezentativ la nivel de unitate, conditie impusa de art. 51
punctul C, lit. c) din Legea nr. 62/2011, trebuie ca membri sindicatului sa
reprezinte jumătate plus unu din angajati.
Ori,
parata nu este o organizatie sindicala constituita la nivelul angajatorului SC
T.C. SA, ci este un amalgam de organizatii sindicale, uniune constituita din
organizatii de sine stătătoare.
In
aceste conditii, cum parata reuneşte în componenta (potrivit art. 41 alin. (4)
din Legea nr. 62/2011) mai multe organizatii sindicale, cerinta impusa de text jumătate
plus unu membri ai organizatiei sindicale din numărul de angajati nu este
îndeplinita, uniunea putând avea cel mult membrii in fiecare din organizatiile
sindicale din care este constituita.
Intimata
pârâtă Uniunea Sindicatelor din T.F. ClujNapoca a depus la dosarul cauzei „Concluzii
scrise”,
prin care solicită respingerea ca nefondat a recursului promovat de recurentul
reclamant.
În
motivarea întâmpinării sa arătat că prin recursul formulat se contestă
temeinicia şi legalitatea sentintei civile nr. 750/26.10.2012, pronuntată de
Tribunalul Cluj, în prezenta cauză şi, în consecintă, reprezentativitatea
pârâtei la nivelul unitătii S.C. T.C. S.A., reprezentativitate obtinută de
către Uniunea Sindicatelor din T.F. prin Încheierea civilă nr. 13/CC/27.01.2012,
irevocabilă prin respingerea ca nefondat a recursului formulat tot de către
Sindicatul National al Lucrătorilor din T.F. "T. CF" România.
În
argumentarea recursului, reclamantul sustine, în primul motiv de recurs, că
intimata nu îndeplineşte conditia de reprezentativitate impusă de art. 51 alin.
(l) lit. C lit. a) din Legea dialogului social DT. 62/2011 şi anume faptul că
pârâta nu ar avea statul legal de sindicat.
În
ceea ce priveşte acest prin motiv de recurs, există autoritate de lucru
judecat, deoarece Curtea de Apel Cluj sa pronuntat în recurs în dosarul civil
nr. nr. …/117/2012, si a statuat că pârâta îndeplineşte conditia de
reprezentativitate impusă de art. 51 alin. (1) lit. "c" din Legea
dialogului social nr. 62/2011, iar legea mentionată oferă statut legal de
sindicat si uniunilor sindicale teritoriale constituite conform art. 41 alin.
(4) din lege cu aplicarea art. 43.
Intimata
Uniunea Sindicatelor din T.F. este o uniune sindicală teritorială constituită
în baza art. 41 alin. (4) din Legea nr. 62/2011Codul Dialogului social,
dobândind personalitate juridică prin sentinta civilă nr. 527/2010, pronuntată
de Tribunalul Cluj în dosarul nr. …/117/2010, în data de 9 iunie 2010, conform
art. 43 din aceeaşi lege.
Prin
urmare, intimata este o organizatie sindicală, un sindicat cu personalitate
juridică în acceptiunea art. 51 alin. (1) lit. C lit. a), raportat la
următoarele texte de lege: art. 1 lit. w, art. 41, art. 51 alin. 1, art. 43
alin. 1 din Legea nr. 62/2011.
În
ceea ce priveşte cel deal doilea motiv de recurs, recurentul sustine,
netemeinic, arată pârâta intimată, că intimata nu îndeplineşte conditia
numărului minim necesar de membri impus de art. 51 alin. (1) lit. C lit. c) din
Legea nr. 62/2011Codul dialogului social.
Or,
la dosarul cauzei există adresa emisă de angajatorul S.C. T.C. S.A., prin care
se certifică că pârâta are un număr de 715 membri de sindicat dintrun număr
total de 998 angajati, ceea ce reprezintă faptul că un procent de 71,64% din
numărul total de angajati sunt membri de sindicat ai pârâtei.
Recursul este nefondat.
Memoriul
de recurs contine practic două motive de recurs, afirmativ întemeiate pe
dispozitiile art. 304 pct. 9 C.pr.civ.
Un
prim motiv de recurs este cel prin care se sustine că pârâta nu îndeplineşte conditiile
de reprezentativitate la nivel de unitate, conditie impusă de art. 51 pct. C
din Legea nr. 62/2011, coroborată cu art. 134 şi art. 135 şi cu art. 41 din
aceeaşi lege.
Un
al doilea motiv de recurs are în vedere neîndeplinirea de către pârâtă a conditiei
impuse de art. 51 pct. C lit. c din Legea nr. 62/2011, coroborat cu art. 41
alin. 4 din Legea nr. 62/2011.
În
ceea ce priveşte primul motiv de recurs, Curtea constată că, practic, prin
acesta se aduc critici deciziei civile nr. 2487/R/17.05.2012, pronuntată de
Curtea de Apel Cluj în dosar nr. …/117/2012.
Prin
această decizie, decizie irevocabilă, sa respins ca nefondat recursul declarat
de Federatia Natională a Sindicatelor din Ramura de T.F. T. CF România,
împotriva încheierii civile nr. 13/CC/27.01.2012 a Tribunalului Cluj,
pronuntată în dosar nr. …/117/2012, încheiere prin care a fost admisă cererea
formulată de petenta Uniunea Sindicatelor din T.F. şi, în consecintă, sa
constatat îndeplinirea de către petentă Uniunea Sindicatelor din T.F. a conditiilor
de reprezentativitate la nivel de unitate, respectiv, la nivelul S.C. T.C. S.A.
În
considerentele acestei decizii sa retinut faptul că „prima instantă a făcut o
corectă interpretare şi aplicare a normelor de drept substantial atunci când a
apreciat că o uniune sindicală teritorială compusă din sindicate la nivelul
aceleiaşi unităti al căror număr de membri însumat depăşeşte jumătate din
numărul total al angajatilor unitătii îndeplineşte conditiile de
reprezentativitate prevăzute de art. 51 lit. C din legea dialogului social”,
întrucât, „potrivit art. 51 lit. C din Legea nr.
62/2011
a dialogului social, reprezentativitate la nivelul unei unităti (necesară,
printre altele, în vederea negocierii contractului colectiv de muncă, potrivit
art. 1 lit. q din lege) o are sindicatul al cărui număr de membri reprezintă
cel putin jumătate plus unu din numărul angajatilor unitătii.
Pentru
situatia în care niciun sindicat din unitate nu întruneşte această conditie de
reprezentativitate, legea prevede ca remediu posibilitatea organizării acestora
în formele prevăzute de art. 41, printre care se numără şi uniunile
teritoriale, petenta fiind o astfel de uniune.
Legea
se interpretează nu numai după sensul literal al termenilor, ci şi sistemic,
întelesul unor norme stabilinduse prin coroborarea lor cu altele, tinânduse
seama şi de intentia legiuitorului”.
Motivele
de recurs care au fost avute în vedere la pronuntarea deciziei nr.
2487/R/17.05.2012 a Curtii de Apel Cluj, au fost, în esentă, următoarele:
Recurenta
a învederat că încheierea prin care sa constatat că Uniunea Sindicatelor din
T.F. îndeplineşte conditiile de reprezentativitate la nivel de unitate,
respectiv, la nivelul S.C. T.C. S.A., a fost dată cu încălcarea şi greşita
aplicare a dispozitiilor art. 51 alin. 1 lit. C din Legea nr. 62/2011 a
dialogului social, întrucât, „din interpretarea textului de lege, rezultă că
organizatia sindicală este reprezentativă la nivel de unitate numai dacă are şi
statutul legal de sindicat, conditie pe care petenta nu o îndeplineşte,
sindicatul fiind, potrivit art. 1 lit. w din Legea nr. 62/2011 forma de
organizare voluntară a angajatilor, în scopul apărării drepturilor şi
promovării intereselor lor profesionale, economice şi sociale în relatia cu
angajatorii.
Art.
41 din acelaşi act normativ prevede formele de asociere a sindicatelor, acestea
fiind federatiile sindicale, constituite din sindicate din cadrul aceluiaşi
sector de activitate, confederatii sindicale, ce se constituie din federatii
sindicale din sectoare de activitate diferite, federatiile şi confederatiile
sindicale putând constitui din sindicatele componente uniuni sindicale
teritoriale.
Petenta
este o astfel de uniune şi nu un sindicat şi niciunul dintre sindicatele
componente nu îndeplineşte conditia de reprezentativitate.
O
uniune sindicală nu reprezintă un sindicat în sensul Legii nr. 62/2011, aşa cum
rezultă şi din modul diferit de dobândire a personalitătii juridice reglementat
de art. 1420 şi 43 din acelaşi act normativ, distinctia fiind prezentă şi în
Legea nr. 54/2003 a sindicatelor, în prezent abrogată.
Instanta
fondului a retinut greşit că petenta are statul legal de sindicat cu
personalitate juridică.
Prin
Legea nr. 62/2011 au fost înăsprite conditiile de dobândire a
reprezentativitătii la nivel de unitate, astfel că, după intrarea în vigoare a
acestui act normativ, numărul de membrilor sindicatului trebuie să reprezinte
cel putin jumătate plus unu din numărul angajatilor unitătii, eliminânduse,
astfel, posibilitatea dobândirii reprezentativitătii pe baza criteriului
afilierii la o organizatie sindicală reprezentativă.
Efectele
încheierii obiect al recursului sunt deosebit de grave, întrucât, în măsura în
care aceasta nu ar fi modificată, o organizatie sindicală care nu îndeplineşte
conditiile legale va negocia contractul colectiv de muncă la nivel de unitate
şi va beneficia de drepturile conferite de lege unui sindicat reprezentativ.
Interesul
recurentei este justificat de participarea la negocierea contractului colectiv
de muncă la nivel de unitate”.
Se
poate, astfel, constata că toate criticile din recursul pendinte sunt, practic,
aceleaşi critici care au fost invocate şi în cuprinsul recursului solutionat
prin decizia civilă nr. 2487/R/17.05.2012 a Curtii de Apel Cluj, recursul de
fată nefăcând altceva decât să reitereze aceleaşi motive de recurs care au fost
invocate şi prin recursul declarat împotriva Încheierii nr. 13/CC/27.01.2012 a
Tribunalului Cluj.
Este
adevărat că, în materia procedurii necontencioase, conform art. 337 C. proc. civ.,
încheierile pronuntate nu au puterea lucrului judecat, dar nu este mai putin
adevărat că, potrivit art. 336 alin. 1 C. proc. civ., încheierea pronuntată în
materie gratioasă dobândeşte fortă executorie – este executorie de drept , iar
forta executorie constituie o caracteristică importantă a actului
jurisdictional.
În
doctrina juridică de specialitate sa arătat că „atributiile gratioase fac
parte din functia jurisdictională, cu acelaşi titlu ca şi atributiunile
contencioase (a se vedea în acest sens Eugen Herovanu, principiile procedurii
judiciare, Institutul de Arte Grafice „Lupta”, Bucureşti, 1932, vol. I, pg.
3339).
Încheierea
pronuntată în procedura necontencioasă, deşi nu este înzestrată cu puterea
lucrului judecat, are o oarecare stabilitate, cât timp împrejurările care au
stat la baza ei au rămas neschimbate.
Urmează,
logic, că instanta poate „reveni” asupra încheierii pronuntate întro astfel de
procedură gratioasă numai dacă respectivele circumstante sau schimbat,
respectiv, numai dacă, astfel, „ea nar leza sau periclita drepturile
subiective dobândite ulterior încheierii şi tocmai în considerarea acesteia” (a
se vedea în acest sens, Ion Deleanu, Tratat de Procedură Civilă, Ed. All Beck,
Bucureşti, 2005, pg. 307).
Decizia
civilă nr. 2487/R/17.05.2012 chiar dacă, prin prisma art. 337 C.pr.civ., nu se
bucură de autoritate de lucru judecat, în sensul stipulat de art. 1201 C.civ.,
totuşi, este de apreciat în sensul că cele statuate în mod irevocabil prin
această decizie, nu pot fi contrazise, printro hotărâre ulterioară, respectiv,
nu se poate reveni asupra celor constatate în cuprinsul Deciziei nr.
2487/R/2012, decât în măsura în care, în actualul cadru procesual, sar invoca
alte motive de fapt şi de drept, total diferite de cele care au fost avute în
vedere la momentul pronuntării deciziei nr. 2487/R/17.05.2012.
Or,
prin recursul pendinte, se invocă aceleaşi motive, de neîndeplinire, de către
pârâtă, a conditiei de reprezentativitate la nivel de unitate, care au fost
invocate şi prin recursul solutionat prin decizia civilă nr. 2487/R/17.05.2012,
recurenta neinvocând niciun fel de motive de fapt ori de drept noi, respectiv,
neinvocând intervenirea schimbării împrejurărilor existente la momentul
pronuntării acestei decizii, ori aparitia unor noi împrejurări.
În
ceea ce priveşte critica referitoare la neîndeplinirea de către pârâtă a
cerintei impusă de art. 41 alin. 4 din Legea nr. 62/2011, respectiv, faptul că
pârâta nu ar avea personalitate juridică, Curtea constată, pe de o parte, că
art. 41 alin. 4 se referă la cu totul altceva decât dobândirea personalitătii
juridice, respectiv, prevede faptul că „federatiile sau confederatiile
sindicale pot constitui din sindicatele componente uniuni sindicale
teritoriale”, iar pe de altă parte, că, pârâta a dobândit personalitate
juridică prin sentinta civilă nr. 527/2010 a Tribunalului Cluj, pronuntată în
dosar nr. …/117/2010, fiind înscrisă în Registrul Special tinut în acest sens
la Tribunalul Cluj.
Drept
urmare, Curtea constată că acest prim motiv de recurs este nefondat.
În
ceea ce priveşte cel deal doilea motiv de recurs, respectiv, neîndeplinirea de
către pârâtă a conditiei numărului de membri ai sindicatului, de cel putin
jumătate plus unu din numărul angajatilor, Curtea constată că acesta este nefondat,
raportat la adresa nr. 1/1/443/08.10.2012, emisă de S.C. T.C. S.A., din care
rezultă că această societate detine un număr de 997 de salariati angajati cu
contract de muncă pe perioadă nedeterminată, iar 715 salariati sunt membri în
cadrul U.S.P.F. (f. 97 dosar Tribunal).
Prin
urmare, Curtea constată că, în spetă, este îndeplinită conditia numărului de
membri ai sindicatului, de cel putin jumătate plus unu din numărul angajatilor
unitătii, conditie cerută de art. 51 pct. C lit. c din Legea nr. 62/2011.
Recurenta
a invocat în sustinerea recursului său şi prevederile art. 134 şi art. 135 din
Legea nr. 62/2011, tot în justificarea afirmatiei conform căreia intimata nu ar
îndeplini conditiile de reprezentativitate la nivel de unitate, însă, Curtea
constată că aceste dispozitii nu sunt incidente în cauză, întrucât, art. 134 se
referă la părtile contractului colectiv de muncă, angajatori şi angajati,
respectiv, la cine reprezintă aceste părti la negocieri, în timp ce art. 135
precizează în ce conditii se face negocierea contractului colectiv de muncă în
unitătile în care nu există sindicate reprezentative.
Cu
ocazia dezbaterii pe fond a recursului, la termenul de judecată din data de
22.02.2013 reprezentanta recurentei a invocat în sustinerea recursului său şi
prevederile art. 222 din Legea nr. 62/2011 – text legal care prevede că „(1)
Reprezentativitatea organizatiilor patronale sau sindicale poate fi contestată
în instantă de către organizatiile patronale ori sindicale corespondente la
nivel national, de sector de activitate, grup de unităti sau de unităti, în
conditiile în care nu mai sunt îndeplinite unul ori mai multe dintre criteriile
prevăzute de art. 51 alin. (1) lit. AC, respectiv de art. 72 alin. (1) lit. A
şi B, pe baza cărora a fost obtinută reprezentativitatea în cauză.
(2)
Contestatia se depune la instanta judecătorească care a acordat
reprezentativitatea.
(3) În cazul
în care o organizatie patronală sau sindicală semnatară a unui contract
colectiv de muncă îşi pierde calitatea de organizatie reprezentativă, orice
parte interesată îndreptătită să negocieze respectivul contract colectiv de
muncă are dreptul să solicite renegocierea contractului colectiv de muncă în
cauză, anterior termenului de expirare a acestuia. Dacă nu se solicită renegocierea,
contractul colectiv de muncă respectiv rămâne în vigoare până la expirarea
termenului pentru care a fost încheiat.
(4) În cazul
în care pe parcursul derulării unui contract colectiv de muncă angajatorul îşi
modifică obiectul principal de activitate, îi vor fi aplicabile prevederile
contractului colectiv de muncă
încheiat
la nivelul sectorului de activitate în care se încadrează noul obiect principal
de activitate”, însă, Curtea constată că acest text legal reglementează doar
procedura după care se poate contesta reprezentativitatea organizatiilor
patronale sau sindicale, necontinând niciun fel de cerinte exprese ce trebuie
îndeplinite pentru îndeplinirea reprezentativitătii la nivel de unitate.
Art.
62, pe care de asemenea, recurenta la invocat cu ocazia sustinerii pe fond a
recursului, nu contine conditii ce trebuiesc îndeplinite pentru a se întruni
reprezentativitatea la nivel de unitate, acest text legal reglementând
atributiile organizatiilor patronale, atributii pe care acestea trebuie să le exercite
în vederea realizării scopului pentru care sunt înfiintate.
Aşa
fiind, în temeiul considerentelor mai sus expuse şi a prevederilor art. 304
pct. 9 şi art. 312 alin. 1 C.pr.civ., Curtea urmează să respingă ca nefondat
prezentul recurs.
În temeiul art. 274 C.pr.civ., recurentul va fi
obligat să plătească intimatei suma de 1.240 lei cheltuieli de judecată în
recurs, reprezentând onorariu avocatial justificat prin chitanta nr.
2/22.02.2013, aferent contractului de asistentă juridică nr. 5/2013.
|