Procedura insolvenţei. Cerere
de schimbare a lichidatorului judiciar. Respingere. Vot al creditorilor
majoritari de confirmare a lichidatorului desemnat provizoriu. Efecte. Cererea
creditorului iniţiator al procedurii, de desemnare a unui anumit practician
Secţia a IIa civilă, de contencios administrativ şi
fiscal, decizia nr. 5203 din 8 iunie 2012
Prin sentinţa civilă din data
de 27.01.2012 a Tribunalului Specializat Cluj sa admis excepţia necompetenţei
materiale a Tribunalului Specializat Cluj în ce priveşte soluţionarea cererii
formulate de creditoarea Direcţia Generală a Finanţelor Publice a judeţului
Cluj, de suspendare a executării sentinţei civile nr. 6026/2011 pronunţată la
04.11.2011 de Tribunalul Specializat Cluj, invocată din oficiu.
Sa declinat competenţa de
soluţionare a cererii formulate de creditoarea Direcţia Generală a Finanţelor
Publice a judeţului Cluj, de suspendare a executării sentinţei civile nr.
6026/2011 pronunţată la 04.11.2011 de Tribunalul Specializat Cluj, în favoarea
Curţii de Apel Cluj.
Sa admis cererea formulată
de administratorul judiciar şi sa dispus intrarea în faliment în procedură
simplificată a debitoarei S.C. B.V. S.R.L., şi sa confirmat în calitate de
lichidator judiciar pe CII T.C., care va îndeplini atribuţiile prevăzute de
art. 25 din Legea nr. 85/2006.
Sa dispus dizolvarea
debitoarei S.C. B.V. S.R.L. şi notificarea de către lichidator a intrării în faliment,
tuturor creditorilor notificaţi conform art. 61 din Legea nr. 85/2006,
debitoarei şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Cluj
pentru efectuarea menţiunii, precum şi aducerea la îndeplinire a prevederilor
art. 109 alin. 2 din Legea nr. 85/2006, stabilinduse termen pentru examinarea
stadiului procedurii pentru data de 27.04.2012, ora 8,00.
Pentru a pronunţa această
hotărâre, instanţa de fond a reţinut că prin cererea înregistrată la dosarul
cauzei la 26.01.2012, creditoarea Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
judeţului Cluj a solicitat judecătorului sindic să dispună, în principal,
suspendarea executării sentinţei civile nr. 6026/2011 pronunţată la 04.11.2011
de Tribunalul Specializat Cluj până la soluţionarea recursului formulat
împotriva acesteia, iar în subsidiar, acordarea unui alt termen de judecată
pentru soluţionarea irevocabilă a cererii de numire în calitate de
administrator judiciar a P.O. IPURL şi confirmarea sau desemnarea în calitate
de lichidator provizoriu a acestuia din urmă.
Totodată, sa constatat că
prin raportul de activitate depus la dosar la data de 17.01.2012,
administratorul judiciar CII T.C. a propus intrarea debitoarei în faliment în
procedură simplificată, arătând că aceasta se încadrează în criteriile
prevăzute de art. 1 alin. 2 lit. c pct. 2, 3 şi 4 din Legea nr. 85/2006.
Judecătorul sindic a reţinut
că potrivit dispoziţiilor art. 300 alin. 2 Cod proc.civ., competenţa de
soluţionare a cererii de suspendare a executării unei hotărâri împotriva căreia
a fost formulată calea de atac a recursului, revine instanţei sesizate cu
judecarea recursului, iar nu instanţei care a pronunţat hotărârea atacată,
astfel că a admis excepţia necompetenţei materiale a Tribunalului Specializat
Cluj în ce priveşte soluţionarea cererii formulate de creditoarea Direcţia
Generală a Finanţelor Publice a judeţului Cluj, de suspendare a executării
sentinţei civile nr. 6026/2011 pronunţată la 04.11.2011 de Tribunalul
Specializat Cluj, invocată din oficiu, şi a declinat competenţa de soluţionare
a cererii formulate de creditoarea Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
judeţului Cluj, de suspendare a executării sentinţei civile nr. 6026/2011
pronunţată la 04.11.2011 de Tribunalul Specializat Cluj, în favoarea Curţii de
Apel Cluj.
Nefiind suspendată executarea
sentinţei prin care sa dispus deschiderea procedurii insolvenţei împotriva
debitoarei, judecătorul sindic a analizat cererea de deschidere a procedurii
simplificate a insolvenţei împotriva aceleiaşi debitoare, formulată de administratorul
judiciar, în baza dispoziţiilor art. 54 alin. 5 din Legea nr. 85/2006, şi
constatând întrunite cerinţele art. 1 alin. 2 lit. c pct. 2, 3 şi 4 din acelaşi
act normativ, actele contabile ale debitoarei nefiind găsite, nefiind găsit
nici administratorul debitoarei, iar sediul debitoarei nemaiexistând la adresa
menţionată în Registrul Comerţului, a încuviinţat propunerea formulată de către
administratorul judiciar şi va dispune, în temeiul art. 107 lit. D raportat la
art. 1 alin. 2 lit. c din acelaşi act normativ, intrarea în faliment în
procedura simplificată a debitoarei S.C. B.V. S.R.L.
În baza prevederilor art. 107
alin.2 lit. c din Legea nr. 85/2006, judecătorul sindic a confirmat în calitate
de lichidator judiciar pe CII T.C., care va îndeplini atribuţiile prev. de art.
25 din Legea nr. 85/2006, acesta fiind administratorul judiciar desemnat
conform art. 34 din acelaşi act normativ, prin sentinţa de deschidere a
procedurii insolvenţei.
În acest sens, tribunalul a
reţinut că nu sunt întrunite cerinţele art. 19 alin. 2 din Legea nr. 85/2006,
pentru confirmarea în calitate de lichidator judiciar a P.O. IPURL, conform
cererii formulate de creditoarea Direcţia Generală a Finanţelor Publice a
judeţului Cluj, având în vedere faptul că această creditoare nu deţine mai mult
de 50% din valoarea creanţelor şi nici nu a invocat existenţa unei hotărâri a
adunării generale a creditorilor debitoarei prin care să se fi hotărât numirea
P.O. IPURL în calitate de administrator judiciar sau lichidator judiciar al
debitoarei.
Potrivit art. 107 alin. 2
lit. c din Legea nr. 85/2006, prin hotărârea prin care se decide intrarea în
faliment, judecătorul sindic trebuie să dispună, printre altele, „în cazul
procedurii simplificate, confirmarea, în calitate de lichidator judiciar, a
administratorului judiciar desemnat conform art. 19 alin. 2 sau art. 34, după
caz”. Or, nefiind întrunite cerinţele art. 19 alin. 2 din Legea nr. 85/2006,
judecătorul sindic nu poate confirma în calitate de lichidator judiciar al
debitoarei decât pe administratorul judiciar al acesteia numit prin sentinţa de
deschidere a procedurii insolvenţei.
Împrejurarea că, la numirea
administratorului judiciar al debitoarei, prin sentinţa de deschidere a
procedurii insolvenţei împotriva acesteia, judecătorul sindic în mod greşit a
reţinut că nu sa solicitat de către creditoarea care a formulat cererea de
deschidere a procedurii insolvenţei, numirea unui anumit administrator
judiciar, priveşte modul de soluţionare a căii de atac a recursului formulate
de către creditoare împotriva acelei sentinţe, fără a reprezenta o excepţie de
la dispoziţiile art. 107 alin. 2 lit. c din Legea nr. 85/2006, pe care
judecătorul sindic este obligat să le aplice, câtă vreme nu a fost modificată
sentinţa de deschidere a procedurii insolvenţei împotriva debitoarei.
În baza art. 107 alin.2 din
acelaşi act normativ, sa dispus dizolvarea societăţii debitoare, iar în
temeiul art. 109 alin.1 din Legea nr. 85/2006 sa dispus notificarea de către
lichidator a intrării în faliment a creditorilor notificaţi, debitoarei şi
Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Cluj pentru efectuarea
menţiunii, precum şi aducerea la îndeplinire a prevederilor art. 109 alin. 2
din Legea nr. 85/2006.
Împotriva acestei hotărâri,
creditoarea DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE CLUJ în reprezentarea
ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE CLUJNAPOCA a declarat recurs, solicitând
admiterea acestuia şi modificarea hotărârii, în sensul numirii în calitate de
lichidator judiciar pe P.O. IPURL precum şi suspendarea executării sentintei
comerciale pronunţată în data de 27.01.2012 privind deschiderea procedurii
simplificate a falimentului împotriva debitoarei până la soluţionarea
recursului pe care la formulat împotriva sentinţei comerciale nr. 6026/ 04.11.2011
a Tribunalului Specializat Cluj, recurs prin care a solicitat modificarea
sentintei nr. 6026/ 04.11.2011 prin care a fost numita practician în insolventă
C.I.I.T.C. si numirea în calitate de practician în insolventa pe P.O. IPURL. De
asemenea, a solicitat suspendarea executării sentinţei recurate până la
soluţionarea prezentului recurs.
În motivarea recursului,
întemeiat pe dispoziţiile art. 304 pct. 9 şi art. 3041 C.pr.civ., creditoarea a
arătat că, prin sentinta comerciala nr. 6026/04.11.2011, Tribunalul Specializat
Cluj a dispus deschiderea procedurii generale a insolventei faţă de debitoarea
SC B.V. SRL CLUJNAPOCA, la solicitarea creditorului Administratia Finantelor
Publice a Municipiului ClujNapoca, numind în calitate de lichidator judiciar
pe T.C.. În ceea ce priveşte această numire a formulat recurs prin care a
solicitat numirea practici anului în insolventa P.O. IPURL, în temeiul
prevederilor art. 11 alin.l lit.c) din Legea nr.85/2006 privind procedura
insolventei.
A menţionat că prin cererea
înregistrată la Tribunalul Comercial Cluj în data de 09.05.2011, A.F.P.ClujNapoca
prin D.G.F.P.Cluj a solicitat în dosar numirea în calitate de administrator
judiciar pe practicianul în insolvenţă pe P.O. IPURL selectat conform Ordinului
A.N.A.F. nr. 1009/2007 şi
care a depus la dosarul Tribunalului Comercial Cluj oferta sa de servicii.
Întrucât creditoarea care a
solicitat deschiderea procedurii insolventei prin cererea depusă în data de
09.05.2011 a solicitat numirea in calitate de administrator judiciar pe P.O.
IPURL, iar oferta de servicii a acestuia a fost depusă la dosarul cauzei
anterior pronunţării sentinţei atacate, recurenta a apreciat că judecătorul
sindic trebuia să tină cont de aceasta şi astfel ia fost încălcat dreptul
prev. de art. 11 alin.l lit.c) din Legea nr. 85/2006.
A mai menţionat că
administratorul judiciar T.C. nu a fost confirmat în cadrul procedurii
insolventei de adunarea creditorilor SC B.V. SRL.
Fata de cele arătate mai sus,
recurenta nu este de acord cu confirmarea sau desemnarea în calitate de
lichidator judiciar a C.I.I. T.C. întrucât în speţă au fost încălcate
prevederile art. 11 alin.l lit.c) din Legea nr.85/2006 privind procedura
insolventei, iar numirea C.I.I. T.C. in calitate de administrator judiciar
provizoriu nu este irevocabilă.
În final, a învederat
instantei că în ceea ce priveşte numirea în calitate de administrator judiciar
pe T.C. a formulat recurs si împotriva sentintei comerciale nr. 6026/04.11.2011
pronunţata de Tribunalul Specializat Cluj.
Intimata CABINET INDIVIDUAL
DE INSOLVENTĂ C.I.I.T.C. a depus întâmpinare în cauză prin care a solicitat
respingerea recursului şi menţinerea ca temeinică şi legală a sentinţei
recurate precum şi respingerea cererii de suspendare a executării acesteia până
la soluţionarea recursului prin care sa solicitat modificarea sentinţei nr.
6026/04.11.2011 ca fiind rămasă fără obiect. Totodată, a solicitat respingerea
cererii de suspendare a executării sentinţei din data de 27.01.2012 până la
soluţionarea prezentului recursului ca fiind neîntemeiată.
Analizând actele şi lucrările
dosarului din perspectiva motivelor de recurs invocate şi a dispoziţiilor
legale incidente, Curtea reţine următoarele:
Prin sentinţa civilă nr. 310
din 27.01.2012 a Tribunalului Specializat Cluj sa dispus intrarea în faliment
în procedura simplificată a debitoarei S.C. B.V. S.R.L. şi sa confirmat în
calitate de lichidator judiciar CII T.C., care urma să îndeplinească
atribuţiile prevăzute de art. 25 din Legea nr. 85/2006.
Ulterior deschiderii procedurii
insolvenţei în formă generală şi emiterii notificărilor în temeiul prevederilor
art. 61 din Legea nr. 85/2006 au fost depuse declaraţii de creanţă de către
creditorii A.F.P.ClujNapoca, Municipiul ClujNapoca lei, ITM Cluj şi E. SA.
În urma analizării
declaraţiilor de creanţă, administratorul judiciar provizoriu a întocmit
tabelul preliminar înscriind creanţele la valorile solicitate. Creditoarea
A.F.P.Cluj deţine o creanţă în valoare de 33,62% din valoarea totală a
pasivului, iar Municipiul ClujNapoca este creditor majoritar deţinând o
creanţă în valoare de 65,84% din cuantumul total al creanţelor.
La data de 20.02.2012 a fost
convocată adunarea creditorilor în vederea confirmării lichidatorului judiciar,
CII T.C., numit de judecătorul sindic iar creditorul majoritar Municipiul ClujNapoca
cu un procent de 65,84% din masa credală şi creditoarea E. SA cu un procent de
0,45% din masa credală şiau exprimat în mod valabil votul în sensul
confirmării lichidatorului desemnat provizoriu de judecătorul sindic.
Întrucât creditorii care
deţin mai mult de 50 % din valoarea totală a creanţelor asupra debitoarei S.C.
B.V. S.R.L. au decis confirmarea lichidatorului judiciar provizoriu în acord cu
prevederile art. 19 alin 2 din Legea nr. 85/2006 orice discuţie cu privire la
legalitatea desemnării lichidatorului judiciar prin hotărârea de intrare în
faliment în procedura simplificată este lipsită de legitimitate din perspectiva
actualităţii interesului procesual al recurentei. Chiar dacă prima instanţă a
omis la momentul deschideri procedurii insolvenţei în formă generală cererea
formulată de creditorul la iniţiativa căruia sa deschis procedura de desemnare
a unui anumit practician în insolvenţă, o reformare a actului jurisdicţional
sub acest aspect ar fi lipsită de utilitate la acest moment procesual, atâta
timp cât creditorii majoritari şiau exprimat deja în mod valabil votul în
sensul confirmării lichidatorului desemnat provizoriu de judecătorul sindic,
decizia ce nu a fost contestată sub aspectul legalităţii în conformitate cu
art. 19 alin.3 din Legea nr.85/2006.
Pentru aceste motive, în baza
art. 312 C.proc.civ Curtea va respinge recursul declarat de creditoarea
Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Cluj împotriva sentinţei
civile nr. 310 din 27.01.2012, a Tribunalului Specializat Cluj, pe care o va
menţine în întregime.
Dată fiind soluţia pronunţată
asupra recursului, Curtea va respinge şi cererea de suspendare a executării
sentinţei menţionată anterior, aceasta fiind lipsită şi de interes ca urmare a
faptului că a fost soluţionată odată cu recursul promovat împotriva aceleiaşi
sentinţe. (Judecător Monica Ileana Iuga)
Funcţionar public.
Salarizare. Solicitare de avansare în trepte. Încadrare în funcţie publică de
conducere. Respingerea cererii
Secţia a IIa civilă, de
contencios administrativ şi fiscal, decizia nr. 5209 din 11 iunie 2012
Prin sentinţa civilă nr. 935
din 15.02.2012 pronunţată de Tribunalul Maramureş în dosar nr. 5261/100/2011 sa
respins ca nefondată acţiunea în contencios administrativ formulată de
reclamanta B.T.A. în contradictoriu cu pârâta Direcţia Generală de Asistenţă
Socială şi Protecţia Copilului Maramureş.
Pentru a pronunţa această
hotărâre, instanţa de fond a reţinut următoarele:
Reclamanta B.T.A. a fost
numită în funcţia publică de conducere Consilier juridic I Superior 2 Şef Birou
Juridic şi Contencios începând cu 7.04.2010, aspect ce rezultă din copia
carnetului de muncă depusă la fila 5, urmare concursului organizat în perioada
16 – 18.03.2010.
Prin cererea înregistrată sub
nr. 32801 din 25.XI.2010, reclamanta a solicitat pârâtei Direcţia Generală de
Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Maramureş să dispună asupra avansării
sale în grad din treapta 2 în treapta 1 de salarizare, începând cu 1.X.2010, în
temeiul art. 67 din Legea nr. 188/1999 republicată, respectiv art. 7 (3) din
Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din
fonduri publice, motivat de faptul că este în treapta 2 de salarizare începând
cu 1.07.2008, astfel că îndeplineşte condiţiile de 2 ani vechime în treapta de
salarizare din care solicită să avanseze şi are calificativul corespunzător.
Prin adresa nr. 35115 din
17.XII.2010, pârâta a comunicat reclamantei că pentru funcţiile publice de
conducere nu se realizează avansare în trepte de salarizare, acest lucru fiind
valabil doar pentru funcţionarii publici de execuţie definitivi.
Prin dispoziţia nr. 100 din
8.02.2011, reclamanta a fost numită începând cu 1.02.2011 în funcţia publică de
conducere de Şef Serviciu Juridic, Contencios şi Secretariatul Comisiei.
Actul administrativ
unilateral a fost emis având în vedere Hotărârea Consiliului Judeţean nr.
208/2010 privind aprobarea stabilirii funcţiilor publice şi a Statului de
funcţii pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului,
art. 100 din Legea 188/1999 republicată privind statutul funcţionarilor
publici, HG nr. 611/2008 privind aprobarea normelor privind organizarea şi
dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, completată prin HG 611/2008.
Cu toate că dispoziţia ia
fost comunicată reclamantei în ziua de 16.03.2011 aceasta nu a fost atacată în
instanţă, împrejurare recunoscută de reclamantă în motivarea acţiunii.
Urmare plângerilor
înregistrate sub nr. 8363 – 8365 din 31.03.2011, pârâta Direcţia Generală de
Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Maramureş a emis adresa nr. 9982 din
19.04.2011 conform căreia în coeficienţii de ierarhizare privind funcţiile de
conducere sunt cuprinse atât indemnizaţia de conducere cât şi valoarea sporului
de vechime la maxim, aspecte reglementate de art. 15 şi 30 din Legea Cadru nr.
330/2009 raportat la art. 5 din Legea nr. 285/2010.
Legat de dovada vechimii în
specialitate, pârâta a comunicat reclamantei că la 7.04.2010 a luat la
cunoştinţă de fişa postului stabilită funcţiei publice de conducere – Şef Birou
Juridic şi Contencios, care conţine atribuţii specifice consilierului juridic,
funcţie publică pe care o ocupă din acea dată.
Din perspectiva celor
descrise anterior şi ţinând seama că pentru funcţiile publice de conducere, cum
este cea ocupată de reclamantă, nu se realizează avansare în trepte de
salarizare raportat la prevederile art. 7 al. 3 din Secţiunea 2 a Legii Cadru
nr. 330/2009, nu pot fi primite susţinerile reclamantei.
Pentru considerentele de fapt
şi de drept expuse, acţiunea este neîntemeiată şi a fost respinsă în baza
dispoziţiilor art. 18 al. 1 din Legea nr. 554/2004 privind contenciosul
administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit
dispozitivului.
Împotriva acestei hotărâri a
declarat recurs reclamanta B.T.A. solicitând în principal, să se admită
recursul, să se caseze hotărârea atacată şi să se trimită cauza spre rejudecare
instanţei de fond; în subsidiar, să se admită recursul, să se modifice
sentinţa atacată şi pe cale de consecinţă să se admită acţiunea aşa cum a fost
formulată. Cu cheltuieli de judecată al căror cuantum îl va preciza.
În dezvoltarea motivelor de
recurs, a arătat recurenta că instanţa nu a soluţionat efectiv cererea sa,
deoarece a solicitat să constatate că, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile
În materie si documentelor de serviciu ale reclamantei deţine calitatea de
consilier juridic corespunzător funcţiei publice de execuţie CONSILIER JURIDIC,
clasa 1, grad Superior, treapta 1 de salarizare, cerere asupra căreia apreciază
că instanţa de fond nu sa pronunţat.
In motivare, instanţa de fond
arată că pentru funcţiile de conducere, nu se realizează avansarea în trepte de
salarizare raportat la prevederile art. 7 alin. 3 din secţiunea 2 a Legii nr. 330/2009,
or nu acest lucru a solicitat, ci recunoaşterea calităţii sale de consilier
juridic cu încadrarea arătată în petit în cadrul instituţiei intimate. Câtă
vreme instanţa de fond nu face nicio referire la cererea formulată, apreciază
că acest lucru echivalează cu o nepronunţare asupra cererii, cu o nerezolvare a
solicitării sale, motiv de casare cu trimitere a sentinţei atacate.
Referitor la petitul
subsidiar de modificare a hotărârii atacate, arată faptul că. este angajată a
paratei din data de 07.04.2011 în funcţia publică CONSILIER JURIDIC clasa 1,
grad superior, treapta 2 de salarizare, şef Birou Juridic şi Contencios
Administrativ, astfel cum rezultă din copia propunerii de numire în funcţia
publică actului de numire, a documentului care atesta depunerea jurământului, a
fişei postului, Carnetului de muncă, pe care le anexează.
Prin documentele ulterioare
emise în materie de raporturi de serviciu pentru reclamantă, parata, cu rea
credinţă nui recunoaşte calitatea de consilier juridic corelativă funcţiei
publice CONSILIER JURIDIC, clasa 1, grad Superior, treapta 1 de salarizare
ocupată prin concurs, În conditiile legii ,menţionand doar funcţia publică de
conducere pe care o exercită, sens în care anexează copii ale dispoziţiilor
nr.83/04.02.2011, 100/08.02.2011.
În fapt, parata pretinde să
exercite atribuţii si săşi asume responsabilităţi specifice funcţiei publice
CONSILIER JURIDIC, o delegă în această calitate la instanţele de judecată sau
în orice alte împrejurări unde are nevoie, dar în drept, în documentele de
serviciu ale reclamantei, refuză fără temei săi recunoască această calitate,
deşi exercită acest fel de atribuţii.
La comunicarea către
reclamantă a dispoziţiilor menţionate, a formulat plangere ( înregistrată sub
nr.8364/31.03.2011 şi pe care o anexează) prin care a aratat inadvertenţele
existente ,iar prin adresa paratei nr.9982/19.04.2011 (pe care o anexează), se
formulează răspuns la ceea ce nu a solicitat, respectiv modul de stabilire şi
cuantumul indemnizaţiei de conducere.
Prin conduita sa parata
încalcă dispoziţiile legale care reglementează organizarea şi exercitarea
profesiei de consilier juridic, respectiv Legea nr.514/2003 cu modificări şi
completări şi Statutul profesiei de consilier juridic şi încalcă dreptul
reclamantei la vechimea în funcţii juridice care, potrivit art.7 din lege este
recunoscută doar consilierilor juridici iar nu şefului de birou sau serviciu,
acestea reprezentand atribuţii de conducere care pot exista sau nu temporar sau
definitiv, dar funcţia de bază CONSILIER JURIDIC, ocupată prin concurs nu poate
fi nesocotită, nerecunoscută, eventual poate fi schimbată cu acordul
reclamantei, în condiţiile legii; de asemenea se încalcă principiul egalităţii
de şanse şi tratament în raport cu ceilalţi consilieri juridici angajaţi ai
paratei, fapt de natură ai produce şi prejudicii.
De altfel, prin poziţia
procesuală exprimată de intimată în faţa instanţei de fond prin întâmpinare
aceasta nu sa opus admiterii acţiunii.
În drept sau invocat
prevederile: art.20 din Legea nr. 554/2004, art. 304/1 şi următ. din
C.proc.civ.
Analizând recursul prin
prisma motivelor invocate, Curtea constată că acesta este neîntemeiat, din
următoarele considerente:
Consideră recurentareclamantă
că instanţa de fond sa pronunţat asupra altei cereri decât cea cu care a fost
investită, în realitatea solicitând instanţei să constate că deţine calitatea
de consilier juridic corespunzător funcţiei publice de consilier juridic clasa
I, grad superior, treapta 1 de salarizare.
Contrar susţinerilor
recurentei, Curtea constată că întreaga procedură prealabilă realizată de
aceasta cu intimata Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia
Copilului Maramureş a vizat promovarea sa din treapta 2 în treapta 1 de
salarizare. Cererea sa fiind respinsă, sa adresat instanţei de contencios
administrativ, solicitând să se constate că deţine calitatea de consilier
juridic corespunzător funcţiei publice de execuţie consilier juridic, clasa I,
grad superior, treapta 1 de salarizare.
Prin urmare, este evident că
ceea ce dorea reclamanta era avansarea sa în treapta 1 de salarizare, calitatea
sa de consilier juridic nefiind contestată de intimată, mai mult decât atât,
calitatea de consilier juridic deţinută în cadrul intimatei fiind menţionată şi
în carnetul de muncă.
În consecinţă, singurul
aspect contestat fiind cel referitor la posibilitatea avansării recurentei în
treapta 1 de salarizare, aspect asupra căreia reclamanta a investit instanţa,
Curtea constată că prima instanţă sa pronunţat asupra cererii formulate, în
limita investirii, cu respectarea principiului disponibilităţii părţilor.
Pe fondul cauzei, Curtea
constată, la fel ca şi instanţa de fond, că reclamanta deţine o funcţie publică
de conducere, cu privire la care nu este posibilă avansarea în trepte de
salarizare, potrivit dispoziţiilor art. 7 alin. 3 din Legea nr. 330/2009. De
altfel, cu privire la acest aspect, recurenta nu a criticat în nici un fel
soluţia instanţei de fond.
Prin urmare, pentru toate
considerentele expuse anterior, Curtea constată că recursul formulat este
nefondat, motiv pentru care îl va respinge. (Judecător Monica Diaconescu) |