Suspendarea efectelor unui
preaviz de eliberare din funcţie.
Excepţia lipsei calităţii procesuale a
Gărzii Financiare – Secţia judeţeană. Excepţia inadmisibilităţii. Lipsa
caracterului de act administrativ
Art. III al. 3, art.5 alin.1 din HG 566/2011
Art. 99 al. 3 din Legea 188/1999,
Art.1 alin.1 şi art.2 lit.c din
Legea nr. 554/2004
1.Potrivit art. 5 al. 1 din HG
566/2011, secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti au devenit unităţi
teritoriale ale Gărzii Financiare, fără personalitate juridică, în subordinea
Comisariatului General.
Lipsa personalităţii juridice nu
constituie un impediment pentru ca o instituţie publică să stea în judecată în
procesele de contencios administrativ, în care relevantă este capacitatea de
drept administrativ, iar nu cea de drept civil, numai aceasta din urmă fiind
legată de personalitatea juridică.
Cu toate acestea, intenţia
legiuitorului a fost ca, în litigiile în care calitatea de parte ar reveni,
potrivit criteriului organului de la care emană actul, secţiilor judeţene,
aceasta să fie transmisă, în baza actului normativ, de la data intrării în
vigoare a hotărârii de guvern, Comisariatului General. În acest sens, art. III
al. 3 din HG 566/2011 prevede că, pentru litigiile aflate pe rolul instanţelor
judecătoreşti, indiferent de faza de judecată, Comisariatul General al Gărzii
Financiare se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile procesuale ale
secţiilor judeţene şi ale Secţiei Municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare
şi dobândeşte calitatea procesuală a acestora, începând cu data intrării în
vigoare a acestei hotărâri, 09.06.2011.
A fortiori, pentru litigiile
pornite după intrarea în vigoare a actului normativ, cum este cazul prezentei cauze, calitatea
procesuală revine Comisariatului General al Gărzii Financiare, ca urmare a
transmisiunii calităţii procesuale ce a avut loc ope legis.
2. Potrivit art. 99 al. 3 din
Legea 188/1999, în cazul eliberării din funcţia publică, autoritatea sau
instituţia publică este obligată să acorde funcţionarilor publici un preaviz de
30 de zile calendaristice.
Printr-un atare act nu
s-au născut, încetat
sau modificat raporturi juridice.
Acesta este lipsit de consecinţe
juridice in planul raporturilor de serviciu ale
reclamantului, deci nu
constituie un act administrativ de autoritate in sensul
art.1 alin.1 din Legea nr.
554/2004 coroborat cu art.2
lit.c din lege,
care defineşte acest
act ca unul unilateral cu caracter individual
sau normativ, emis
de o autoritate publica, in regim de putere
publica, in vederea
organizarii executarii legii,
care da naştere, modifica sau stinge raporturi juridice. În acest sens este şi
practica instanţei supreme (de ex., Decizia Înaltei Curţi de Casaţie şi
Justiţie – Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal nr. 1056/2008).
Cum preavizul constituie un act
prealabil deciziei de eliberare
din funcţie, prin care
funcţionarul public este
informat ca urmează
a fi eliberat din funcţia
publica, decizia de eliberare din funcţie,
emisă in condiţiile art.99
alin.1 din Legea
nr. 88/1999 fiind
singurul act administrativ
cu consecinţe juridice,
Curtea constată ca
preavizul se înscrie în
noţiunea juridică de
operaţiune administrativa prevăzută
de art.18 alin.2 din Legea nr.
554/2004, care stă la baza emiterii deciziei de eliberare din funcţie, si cu
privire la care instanţa
competenta poate sa se
pronunţe numai odată cu soluţionarea
acţiunii privitoare la actul
administrativ de autoritate ori a cererii de suspendare a acestuia.
Este adevărat că pe perioada
preavizului părţile raportului juridic au anumite drepturi şi obligaţii
stipulate de lege, însă acestea nu modifică raportul de serviciu al
funcţionarului public în cauză şi cu atât mai puţin nu au efect generatoare sau
extinctive ale unui astfel de raport.
Raportat la considerentele
expuse, cererea reclamantului vizează
un act neproducător
de efecte juridice de sine
stătătoare, astfel ca îndeplinirea cerinţelor art.14 din Legea
nr. 554/2004 este lipsită de relevanţă juridică.
(Decizia nr. 850/06.04.2012)
La data de 18.08.2011,
petentul L.G. a solicitat în
contradictoriu cu intimatele Garda Financiara - Secţia Argeş şi Garda
Financiara Centrala, suspendarea actului administrativ nr.802333/23.06.2011 şi
revocarea în tot a acestuia.
În motivare s-a arătat că prin
adresa 802333/23.06.2011, i s-a
comunicat că începând cu acea dată i se acordă un preaviz de 30 de zile, la
sfârşitul căruia urmează să-i înceteze raportul de serviciu conform art.99
alin.1 lit.b şi alin.3 din Legea 188/1999 republicată.
Se invocă ordinul nr.2253/2011 al
Preşedintelui ANAF, despre care Sindicatul naţional al funcţionarilor publici a
comunicat că nu există. De asemenea, mai susţine petentul că dreptul de preaviz
se naşte ca urmare a comunicării actului administrativ prin care s-a dispus
eliberarea din funcţie ceea ce nu s-a
întâmplat în speţă, considerându-se deci că acest act administrativ are drept consecinţă
încetarea raporturilor de serviciu.
Se mai arată de petent că
nelegalitatea actului contestat rezultă şi din faptul că este emis de
autoritate necompetentă – Garda Financiară Secţia Argeş, câtă vreme eliberarea
din funcţia publică se face de către persoana cu competenţa legală de numire în
acea funcţie – comisarul general al Gărzii Financiare al Comisariatului
General.
De asemenea, adresa respectivă nu
este semnată de comisarul şef de secţie indicat în subsolul paginii, acesta
fiind chiar un motiv de nulitate.
Prin întâmpinare, Garda
Financiară – Secţia Judeţeană Argeş a invocat excepţiile necompetenţei
materiale a Tribunalului Argeş, a lipsei calităţii procesuale pasive a Gărzii
Financiare – Secţia Argeş, a inadmisibilităţii cererii deoarece preavizul nu
este un act administrativ în înţelesul art.1 şi 2 din Legea 554/2004
republicată, iar pe fond, se solicită respingerea cererii de suspendare ca
nefondată, deoarece nu sunt îndeplinite cele două condiţii prev. de art.14 din
actul normativ sus arătat.
La 07.09.2011, a depus
întâmpinare şi Garda Financiară – Comisariatul General, care a invocat
inadmisibilitatea cererii deoarece preavizul nu este act administrativ,
respingerea ca rămasă fără obiect a cererii deoarece începând cu 25.07.2011,
actul şi-a produs efectele, iar pe fond respingerea cererii ca neîntemeiată.
Prin sentinţa nr. 891/23.09.2011,
Tribunalul Argeş a admis cererea formulată reclamantul Liţă
Gheorghe, în contradictoriu cu pârâtele Garda Financiara - Secţia Argeş şi
Garda Financiara Centrala şi a suspendat executarea adresei din 23.06.2011,
privind preavizul acordat reclamantului până la soluţionarea irevocabilă a
acţiunii în anulare.
Pentru a hotărî astfel, instanţa
de fond a reţinut următoarele:
Excepţia necompetenţei materiale
a Tribunalului Argeş a fost apreciată ca neîntemeiată, deoarece actul a cărui
suspendare se solicită a fost emis de către Garda Financiară – Secţia Judeţeană
Argeş, iar în litigiile de contencios administrativ se are în vedere
capacitatea de drept administrativ, iar nu capacitate procesuală activă în dreptul civil.
Pentru acelaşi motiv, respectiv
existenţa capacităţii de drept administrativ, fără a avea relevanţă dacă
intimata are sau nu personalitate juridică, a fost respinsă şi excepţia lipsei
calităţii procesuale pasive a intimatei Garda Financiară – Secţia Judeţeană
Argeş, câtă vreme aceasta are împuternicire de a emite decizii de încadrare,
preavize şi decizii de concediere,
conform legii.
În ce priveşte susţinerea că
preavizul nu ar reprezenta un act administrativ, a reţinut că actul administrativ este cel care naşte,
modifică sau stinge un raport de drept administrativ, iar în litigiu, preavizul
este un act administrativ de care este condiţionată în toate cazurile
eliberarea din funcţie a funcţionarului public.
Prin acesta, se nasc unele
drepturi ale funcţionarului public, respectiv acela de a beneficia de reducerea
programului de lucru până la 4 ore zilnic, pe toată perioada de 30 de zile,
fără a-i fi afectate drepturile salariale cuvenite.
Prin adresa 802333/23.06.2011l, care cuprinde ca şi titlu:
preaviz conform disp.art.99 alin.1 lit.b
şi alin.3 din Legea 188/1999 republicată, se arată că în baza anexei nr.1 din
HG 1324/2009 şi a Ordinului 2253/2011 al Preşedintelui ANAF, începând cu
această dată i se acordă preavizul de 30 de zile calendaristice, punându-i-se
în vedere că lista funcţiilor publice de
execuţie vacante pentru care poate opta va fi publicată pe site-ul
instituţiei.
De asemenea, s-a mai precizat în
respectiva adresă data până la care trebuie să formuleze opţiunea, data la care
se va susţine examenul şi condiţiile în care se va desfăşura acesta.
Împotriva acestei adrese petentul
a formulat plângere prealabilă.
Pentru admisibilitatea unei
cereri de suspendare a executării unui act administrativ, art.14 din Legea
554/2004 republicată, prevede îndeplinirea cumulativă a două condiţii:
cazul bine justificat şi prevenirea unei
pagube iminente.
În ce priveşte cazul bine
justificat, din simpla lecturare a adresei nr.802333/2011, tribunalul a apreciat
că există împrejurări legate de starea de fapt şi de drept, care ridică
serioase semne de îndoială, faţă de legalitatea acestuia, atât în ce
priveşte procedura de emitere a lui, cât
şi de temeinicia pe fond.
Această condiţie presupune
examinarea legalităţii actului administrativ atacat, de vreme ce instanţa
trebuie să constate pentru soluţionarea cererii de suspendare existenţa
împrejurărilor care creează împrejurări serioase în privinţa legalităţii.
Aceasta nu presupune o dovadă de nelegalitate evidentă întrucât s-ar prejudeca
fondul cererii de anulare, fiind
suficientă existenţa unui indiciu de nelegalitate sau a unui argument juridic
aparent valabil în ceea ce priveşte nelegalitatea, urmând ca motivele să fie
analizate la instanţa învestită în fond cu soluţionarea cererii în anulare.
Astfel, se observă că i se acordă
petentului preavizul de 30 de zile calendaristice, comunicându-i-se
posibilitatea de a opta pentru o funcţie de execuţie vacantă din lista celor
publicate pe site-ul instituţiei, fără însă a i se aduce la cunoştinţă eliberarea din funcţia publică prin
modalitatea prev. de lege pentru această
situaţie.
Mai mult, deşi actul de numire al petentului în funcţia
publică a fost emis de Comisariatul General al Gărzii Financiare, preavizul
este emis de comisarul şef de secţie fără a purta şi
semnătura acestuia, fiind aplicată doar ştampila instituţiei.
Respectiva adresă, intitulată
preaviz, este lipsită de o motivare explicită, astfel că posibilitatea atacării
în justiţie a sa este iluzorie de vreme ce judecătorul nu poate specula asupra
motivelor care au determinat autoritatea administrativă să ia o anumită măsură.
Absenţa acestei motivări favorizează emiterea unor acte administrative abuzive,
de vreme ce lipsa motivării lipseşte de orice eficienţă controlul judecătoresc
al actelor administrative.
Tribunalul a apreciat că absenţa
motivării actului administrativ atacat constituie o încălcare a principiului
statului de drept, a dreptului la buna administrare şi o încălcare a obligaţiei
constituţionale a autorităţii administrative de a asigura informarea corectă a
cetăţenilor asupra problemelor de interes personal ale acestora.
În ce priveşte condiţia pagubei
iminente ce nu ar mai putea fi reparată, în speţă, această condiţie este
implicită, văzând că, datorită funcţiei publice petentul nu a avut
posibilitatea să obţină venituri din alte activităţi economice, faţă de
interdicţiile prevăzute de Legea 188/1999 republicată, şi mai ales raportat la
vârsta acestuia, fiind aproape de data la care ar fi putut să se pensioneze,
ştiut fiind că angajatorii urmăresc
ca persoanele pe care urmează să le angajeze să se încadreze într-un interval de vârstă de
până la 30 ani. Aceasta cu atât mai mult cu cât petentul are şi unele probleme
de sănătate aşa cum rezultă din cele două certificate de concediu medical
depuse la dosar.
Împotriva sentinţei de mai sus au
formulat recurs pârâtele Garda Financiară Secţia Judeţeană Argeş şi Garda
Financiară Comisariatul General.
Garda Financiară Secţia Judeţeană
Argeş în recursul său a criticat sentinţa pentru nelegalitate şi netemeinicie,
susţinând că urmare a intrării în vigoare a HG nr.566, publicată în M.Of.
nr.405 din 09.06.2011, pentru modificarea şi completarea HG nr.1324/2009
privind organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare, Garda Financiară Secţia
Argeş nu mai poate emite decizii de încadrare, preavize şi decizii de
concediere.
Începând cu data de 09.06.2011,
aceste atribute precizate mai sus sunt exclusiv date prin lege în competenţa
Gărzii Financiare - Comisariatul General.
În drept recursul a fost
întemeiat pe dispoziţiile art.299 şi urm, art.304 pct.9, art.42 Cod procedură
civilă, HG nr.566/2011, pentru
modificarea şi completarea HG nr.1324/2009, privind organizarea şi funcţionarea
Gărzii Financiare.
În recursul său, Garda Financiară
– Comisariatul General a criticat sentinţa ca fiind nelegală şi netemeinică,
fiind pronunţată cu încălcarea greşită a legii (art.304 pct.9 Cod procedură
civilă, pentru următoarele motive:
În primul rând, instanţa de fond,
în mod nelegal, nu s-a pronunţat asupra excepţiei inadmisibilităţii cererii şi
excepţiei cererii şi excepţiei lipsei calităţii procesuale pasive a Gărzii
Financiare – Secţia Argeş.
Recurentul a arătat că, preavizul
a cărui suspendare a executării o solicită intimatul – reclamant nu este act
administrativ în înţelesul Legii nr.554/2004, aspect recunoscut de altfel chiar
de către domnul L.G.în cererea formulată
şi, în consecinţă, nu este susceptibil a fi atacat în contencios administrativ.
Prin acest act i s-a adus la cunoştinţă reclamantului L.G.că i se acordă
un preaviz de 30 de zile calendaristice, potrivit prevederilor artr.99 alin.1
lit.b şi alin 3 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, termen în care să
poată opta pentru una din funcţiile publice vacante corespunzătoare gradului şi
clasei profesionale deţinute potrivit noii structuri organizatorice care a fost
publicată pe site-ul Gărzii Financiare şi ANAF.
Preavizul comunicat intimatului –
reclamant nu modifica raportul de serviciu al acestuia, reprezentând doar o
simplă înştiinţare, care nu-i producea vreo vătămare, astfel încât, nu se află
în situaţia prevăzută de art.1 alin.1 din Legea nr.554/2004. Pe cale de
consecinţă, cererea de suspendare a executării preavizului este inadmisibilă.
Recurenta a mai arătat că acest
preaviz a fost emis ca act premergător emiterii deciziilor de eliberare din
funcţia publică în ipoteza în care funcţionarii publici nu ar fi promovat
examenul organizat în vederea ocupării unei funcţii publice vacante.
Practic, prin preaviz intimatului
– reclamant i se recunoaşte un drept prevăzut de lege, precum şi dreptul de a
opta pentru o altă funcţie publică, potrivit dispoziţiilor Legii nr.188/1999.
În ceea ce priveşte excepţia
lipsei calităţii procesuale pasive a Gărzii Financiare – Secţia Judeţeană
Argeş, aceasta era, de asemenea, întemeiată, astfel încât instanţa de fond
trebuia să o admită.
Având în vedere dispoziţiile
legale indicate anterior, precum şi faptul că la data introducerii acţiunii,
respectiv 19.08.2011, intrase în vigoare HG nr.566/2011, recurenta solicită să
se observe că, în prezenta cauza calitate procesuală pasivă avea numai Garda
Financiară – Comisariatul General care se subroga, potrivit legii, în toate
drepturile şi obligaţiile procesuale ale
Gărzii Financiare – Secţia Judeţeană Argeş.
Astfel, dispoziţiile art.100
alin.1 şi 3 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,
republicată, r2, cu modificările şi completările ulterioare, prevăd pentru
ipoteza reorganizării şi în cazul în care există mai mulţi funcţionari publici
care optează pentru aceeaşi funcţie publică, organizarea unui examen de către
autoritatea publică.
În acelaşi context, a învederat
recurenta că dispoziţiile art.99 alin.5 din acelaşi act normativ reglementează
că, în cazurile prevăzute la alin.1 lit.b, c şi e în perioada de preaviz, dacă
în cadrul autorităţii sau instituţiei publice există funcţii publice vacante
corespunzătoare, acesta are obligaţia de a le pune la dispoziţia funcţionarilor
publici.
Nu a putut fi reţinută nici
motivarea instanţei potrivit căreia deşi actul de numire al petentului în
funcţia publică a fost emis de
Comisariatul General al Gărzii Financiare, preavizul este emis de comisarul şef
de secţie fără a purta şi semnătura acestuia, fiind aplicată doar ştampila instituţiei.
În primul rând, instanţa şi-a
însuşit în mod eronat o susţinere a intimatului – reclamant, respectiv că actul
de numire în funcţie a fost emis de Comisariatul General al Gărzii Financiare.
În realitate, susţinerea a fost în sensul
că numirea în funcţia publică se face de către persoana care are
competenţa legală de numire în funcţia publică, respectiv de către Comisariatul
General al Gărzii Financiare, conform prevederilor art.3
alin.4 din HG nr.1324/2009, aşa cum a fost modificat prin punctul III din HG nr.566/2011.
În al doilea rând, s-a solicitat
a se observa că preavizul a fost emis în mod corect de către Garda Financiară –
Secţia Judeţeană Argeş. Astfel, potrivit art.II din HG nr.566/2011 pentru
modificarea şi completarea HG nr.1324/2009 privind organizarea şi funcţionarea
Gărzii Financiare: (1) încadrarea personalului în limita numărului de posturi
şi în noua structură organizatorică se face în condiţiile legii, în termen de
45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri; (2) până la
data expirării termenului prevăzut la alin. (1), activitatea Gărzii Financiare
este supusă dispoziţiilor cuprinse în actele normative privind organizarea şi
funcţionarea acesteia, în vigoare până la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
Nu a putut fi reţinută nici
motivarea instanţei potrivit căreia respectiva adresă, intitulată preaviz este
lipsită de o motivare explicită, astfel că posibilitatea atacării în justiţie
este iluzorie. Astfel, arată recurenta arată că, prin preavizul nr.802333/23.06.2011, i s-a adus la
cunoştinţă intimatului – reclamant, în esenţă, că funcţia publică în care era
numit a fost supusă reorganizării, că i se acordă un preaviz de 30 de zile
calendaristice cu data comunicării respectivului preaviz potrivit prevederilor
art.99 alin.1 lit.b şi alin.3 din Legea nr.188/1999, r2, cu modificările şi
completările ulterioare şi că, putea opta pentru numirea în una din funcţiile
publice vacante corespunzătoare din cadrul Gărzii Financiare, potrivit noii
structuri organizatorice aprobată prin Ordinul nr.2253/2011 al preşedintelui
ANAF, conform art.99 alin.55 şi alin.7 din Legea nr.188/1999.
Recurenta a considerat că este
nelegală şi motivarea instanţei de fond în sensul îndeplinirii condiţiei
referitoare la existenţa unei pagube iminente.
Executarea unui act administrativ
nu poate fi considerată prin ea însăşi ca producătoare a unei pagube iminente,
întrucât nu rezultă din probele administrate, că această vătămare este
ireparabilă pentru reclamant.
În drept recursul a fost
întemeiat pe dispoziţiile art.304 pct.9 Cod procedură civilă.
Analizând recursurile prin prisma
motivelor invocate şi sub toate aspectele, în conformitate cu art. 3041 C.proc.civ., Curtea a
constatat că acestea sunt fondate, pentru următoarele motive:
Potrivit art. 5 al. 1 din HG
566/2011, secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti au devenit unităţi
teritoriale ale Gărzii Financiare, fără personalitate juridică, în subordinea
Comisariatului General.
Lipsa personalităţii juridice nu
constituie un impediment pentru ca o instituţie publică să stea în judecată în
procesele de contencios administrativ, în care relevantă este capacitatea de
drept administrativ, iar nu cea de drept civil, numai aceasta din urmă fiind
legată de personalitatea juridică.
Cu toate acestea, intenţia
legiuitorului a fost ca, în litigiile în care calitatea de parte ar reveni,
potrivit criteriului organului de la care emană actul, secţiilor judeţene,
aceasta să fie transmisă, în baza actului normativ, de la data intrării în
vigoare a hotărârii de guvern, Comisariatului General. În acest sens, art. III
al. 3 din HG 566/2011 prevede că, pentru litigiile aflate pe rolul instanţelor
judecătoreşti, indiferent de faza de judecată, Comisariatul General al Gărzii
Financiare se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile procesuale ale
secţiilor judeţene şi ale Secţiei Municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare
şi dobândeşte calitatea procesuală a acestora, începând cu data intrării în
vigoare a acestei hotărâri, 09.06.2011.
A fortiori, pentru litigiile
pornite după intrarea în vigoare a actului normativ, cum este cazul prezentei cauze, calitatea
procesuală revine Comisariatului General al Gărzii Financiare, ca urmare a
transmisiunii calităţii procesuale ce a avut loc ope legis.
O altă excepţie invocată în faţa
instanţei de fond şi respinsă de aceasta
este cea a inadmisibilităţii cererii, motivată de faptul că actul a
cărei suspendare se solicită nu constituie un act administrativ.
În recursul Comisariatului
General s-au criticat argumentele instanţei de fond potrivit căreia preavizul a dat naştere unor
efecte juridice, iar de emiterea sa este condiţionată decizia de eliberare din
funcţie, ceea ce ar justifica, potrivit sentinţei pronunţate, calificarea
acestuia ca fiind un act administrativ.
Asupra acestui aspect, Curtea a
reţinut că potrivit cererii formulate de reclamant in condiţiile
art.14 alin.1 din Legea nr.
554/2004, acesta a solicitat suspendarea
executării adresei nr. 802333 din 23.06.2011 (fila 92),
reprezentând preavizul acordat conform art. 99 al. 1 lit. b şi al. 3 din Legea
188/1999.
Potrivit art. 99 al. 3 din acest
act normativ, în cazul eliberării din funcţia publică, autoritatea sau instituţia
publică este obligată să acorde funcţionarilor publici un preaviz de 30 de zile
calendaristice.
Printr-un atare act nu
s-au născut, încetat
sau modificat raporturi juridice.
Acesta este lipsit de consecinţe
juridice in planul raporturilor de serviciu ale
reclamantului, deci nu
constituie un act administrativ de autoritate în sensul
art.1 alin.1 din Legea nr.
554/2004 coroborat cu art.2 lit.c din
lege, care defineşte
acest act ca
unul unilateral cu caracter individual sau
normativ, emis de
o autoritate publica, in regim
de putere publica,
in vederea organizarii
executarii legii, care da naştere, modifica sau stinge raporturi
juridice. În acest sens este şi practica instanţei supreme (de ex., Decizia
Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia de Contencios Administrativ şi
Fiscal nr. 1056/2008).
Cum preavizul constituie un act
prealabil deciziei de eliberare
din funcţie, prin care funcţionarul public
este informat ca
urmează a fi eliberat din funcţia publica, decizia de
eliberare din funcţie,
emisă in condiţiile art.99
alin.1 din Legea
nr. 88/1999 fiind
singurul act administrativ
cu consecinţe juridice,
Curtea constată ca
preavizul se înscrie in
noţiunea juridica de
operaţiune administrativa prevăzută
de art.18 alin.2 din Legea nr.
554/2004, care stă la baza emiterii deciziei de eliberare din funcţie, si cu
privire la care instanţa
competenta poate sa se
pronunţe numai odată cu soluţionarea acţiunii
privitoare la actul
administrativ de autoritate ori a cererii de suspendare a acestuia.
Este adevărat că pe perioada
preavizului părţile raportului juridic au anumite drepturi şi obligaţii
stipulate de lege, însă acestea nu modifică raportul de serviciu al funcţionarului
public în cauză şi cu atât mai puţin nu au efect generatoare sau extinctive ale
unui astfel de raport.
Raportat la considerentele
expuse, Curtea a constatat că cererea reclamantului vizează un
act neproducător de
efecte juridice de sine stătătoare,
astfel ca îndeplinirea cerinţelor
art.14 din Legea nr.
554/2004 este lipsită de relevanţă juridică.